حزب‌الله لبنان سکوی «گنبد آهنین» را منهدم کرد تل‌آویو قصد دارد ۲۵ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا بخرد بزرگ‌ترین رزمایش ناتو در دریای بالتیک آغاز شد وال‌استریت‌ژورنال از دیده‌شدن نشانه‌های زوال عقل در بایدن خبر داد نخست‌وزیر انگلیس: وضعیت غزه هولناک است | از طرح آمریکا برای آتش‌بس حمایت می‌کنیم زاکانی: رای می‌آورم! باقری کنی: انتظار می‌رود همه کشور‌ها براساس رویکرد فنی آژانس رفتار کنند مرتضوی درحاشیه جلسه دولت: آمده‌ام که بمانم تاکید معاون حقوقی ریاست جمهوری بر بی‌طرفی دولت در انتخابات ۱۴۰۳ لطیفی: آزمون‌های استخدامی در موعد مقرر برگزار می‌شود سلاجقه: قسمتی از حقابه هیرمند رهاسازی شده است دویست و چهل و سومین روز جنگ | شهدای حمله اشغالگران به مناطق مرکزی غزه افزایش یافت ضرغامی: خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد طحان نظیف: درباره بررسی صلاحیت‌ها گمانه‌زنی نشود | مصوبه شورای نگهبان برای تعیین حداقل شرایط وزیر کشور: ۱۵ تیر زمان مرحله دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است منع هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیدا‌ها در دستگاه‌های دولتی اوجی: پروژه‌های گازرسانی به سیستان‌و‌بلوچستان، به‌زودی افتتاح می‌شوند سرلشکر سلامی: جنایتکاران کودک کش صهیونیست، در انتظار پاسخ باشند امام‌خمینی (ره) رهبر مردم‌شناس
سرخط خبرها

افزایش ۶۶ درصدی نام‌نویسی انتخابات مجلس در مشهد (۷ آبان ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۱۳۷۷
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
افزایش ۶۶ درصدی نام‌نویسی انتخابات مجلس در مشهد (۷ آبان ماه ۱۴۰۲)
فرماندار مشهد گفت: ۸۹۲ داوطلب برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نام‌نویسی قطعی کرده‌اند که این رقم در مقایسه با ثبت نام دوره یازدهم مجلس، از افزایش ۶۶ درصدی مشارکت در این فرایند سیاسی حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری با اعلام این خبر اظهار کرد: در این دوره از انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات همه جریانات سیاسی درون نظام مشارکت داشته اند.

وی شمار ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را ۵۳۶ نفر عنوان کرد و گفت: از ۸۹۲ داوطلب نام نویسی شده در این دوره از انتخابات برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۷۳۵ نفر مرد و ۱۵۷ نفر زن هستند.

رییس هیات اجرایی حوزه انتخابیه مشهد و کلات به تشریح آمار ثبت نام شدگان در دوره دوازدهم انتخابات مجلس پرداخت و ادامه داد: ۳۷ نفر از ثبت نام شدگان دارای تحصیلات کارشناسی و کمتر از کارشناسی، ۷۱۷ نفر تحصیلات کارشناسی ارشد، ۱۲۱ نفر دکتری و ۵۶ نفر نیز تحصیلات حوزوی هستند.

داوری ادامه داد: ۲۷۴ داوطلب بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۵۱ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۰۳ داوطلب بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶۴ نفر نیز بالای ۶۰ سال دارند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج کرسی سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->